FAQ

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Moje konto

Potwierdzenie rejestracji. Nie otrzymałem e-maila z potwierdzeniem założenia konta. Co dalej?

Jeśli podczas rejestracji podałeś prawidłowy adres e-mail, powodem mogą być systemy antyspamowe, zainstalowane w Twoim komputerze i/lub serwerze. Część Twoich e-maili może być przez nie blokowane oraz zakwalifikowane jako spam. Innym powodem mogłyby być również ewentualne problemy techniczne, które mogły wystąpić podczas Twojego zgłoszenia, co oznacza, że mogło ono do nas nie dotrzeć. Jeśli nie otrzymasz potwierdzenia w ciągu 24 godzin, spróbuj się ponownie zarejestrować lub napisz do nas: biuro@textart.pl

Aktywacja konta. Czy konto jest aktywne w chwili jego założenia?

Oczywiście, konto jest aktywne od razu po jego założeniu, możesz więc dokonywać zakupów. Na podany podczas rejestracji adres e-mail wyślemy link z potwierdzeniem założenia konta. Jeśli masz jakiekolwiek pytania związane z kontem, bądź też jego użytkowaniem, skontaktuj się z nami pod numerem 32 751 13 74 lub napisz do nas: biuro@textart.pl

Konto w portalu textart.pl. Czy muszę się zarejestrować w portalu by złożyć zamówienie?

Tak, założenie konta jest niezbędną koniecznością. Jednak czas, jaki poświęcisz rejestracji to absolutne minimum. Wystarczy, że wypełnisz cztery pola by cieszyć się korzystaniem w pełni z naszego portalu.

Poufność danych. Czy obsługa drukarni textart.pl zna moje hasło do portalu?

Wszystkie dane klienta są danymi poufnymi. Żaden z pracowników portalu textart.pl nie ma możliwości poznania haseł dostępowych Klientów.

Zabezpieczenie danych. Czy portal textart.pl wystarczająco zabezpiecza moje dane osobowe?

Oczywiście, zapewniamy pełną ochronę danych osobowych naszych Klientów. Twoje prawa, w tym przede wszystkim prawa do ochrony prywatności – są dla nas szczególnie istotne, szanujemy je i chronimy. Obowiązki, nałożone na nas przez prawo, potrzebne do gromadzenia i przetwarzania danych – spełniamy; dane naszych Klientów przechowujemy na zabezpieczonych serwerach. Dane osobowe, przekazane przez Ciebie, wykorzystujemy wyłącznie w celu realizacji umowy oraz obsługi płatności, nie są one udostępniane podmiotom trzecim w celach marketingowych czy reklamowych. Więcej informacji znajdziesz, klikając w „Politykę Prywatności”, do której link znajdziesz w stopce u dołu strony, w każdej podstronie. Poufność transakcji finansowych oraz danych o kartach płatniczych czy kredytowych, gwarantowana jest przez zintegrowany system płatniczy PayU.

Archiwizacja danych. Czy moje zamówienia trafiają do archiwum? Jeśli tak, to jak długo są tam przechowywane?

Oczywiście, wszystko trafia do naszego archiwum. Dane do zlecenia przechowywane są bezterminowo, natomiast pliki graficzne przez 3 miesiące od momentu ich ostatniego wykorzystania. W celu ponownego użycia pliku, wystarczy kliknąć w podstronę „Zamówienia archiwalne”.

Zmiana hasła. Czy mogę zmienić swoje hasło dostępu do konta w portalu textart.pl?

Jak najbardziej, w każdej chwili możesz zmienić swoje hasło dostępu na podstronie „Moje konto”.

Klienci zagraniczni. Czy portal textart.pl obsługuje Klientów spoza granic Polski?

Obsługujemy Klientów zagranicznych. Ceny na naszym portalu zawierają w sobie dostawę na terenie Polski, dlatego jeśli jesteś zainteresowany usługą dostarczenia zamówienia poza granice kraju Polski, skontaktuj się z nami: biuro@textart.pl

Kontakt. W jaki sposób mogę się skontaktować z Waszą drukarnią?

Jest kilka możliwości skontaktowania się z nami:
- e-mail;
- czat;
- Infolinia: 32 751 13 74;
Więcej informacji na temat kontaktu z nami uzyskasz, klikając link „Kontakt”, znajdujący się w stopce każdej podstrony, bądź też wybierając „Centrum pomocy” w głównym menu, następnie klikając w banner „Skontaktuj się z nami”.

Produkty i usługi

Oferta. Jakie produkty i usługi dostarczamy?

Textart.pl jest drukarnią specjalizującą się w druku offsetowym, cyfrowym oraz wielkoformatowym. Posiadamy m.in. maszynę wielkoformatową UV, której powierzchnia użytkowa wynosi 3m x 2,2m, co daje nam możliwość zadruku materiału o takich gabarytach w jednym kawałku. Posiadamy maszynę solwentową, która pozwala nam drukować banery siatki o szerokości do 5m i dowolnej długości. W naszym sklepie internetowym zamówisz wysokiej jakości produkty, jak m.in. wizytówki, ulotki, plakaty, broszury, kalendarze, banery, kasetony, pylony, etc. Pełną ofertę znajdziesz na głównej stronie naszego portalu textart.pl, bądź też rozwijając zakładkę „Produkty”, którą znajdziesz na każdej podstronie w głównym menu.

Proofy. Czy przed docelowym wydrukiem materiałów reklamowych są wykonywane odbitki próbne?

Jeżeli chcesz sprawdzić, jak będzie wyglądał Twój wydruk przed realizacją zamówienia, możesz skorzystać z usługi „Proof”, jednak jest to usługa dodatkowo płatna i odwlecze w czasie realizację głównego zlecenia. Na Twoje życzenie wykonamy proof cyfrowy, przy wykorzystaniu odpowiedniego profilu ICC. Profil ten zawiera dodatkowe informacje o barwach, jakie dana technika druku (offsetowa/cyfrowa) jest w stanie zreprodukować. Jeśli życzysz sobie w/w proof, przejdź do naszej strony głównej i kliknij ikonę „Proof cyfrowy”.

Realizacja proof'a będzie przebiegała niezależnie od realizacji finalnego zamówienia i będzie on wysłany osobną przesyłką.

Główne zlecenie zostanie wstrzymane do momentu, aż nie zostanie ono przez Ciebie zaakceptowane, co najprawdopodobniej nastąpi dopiero po otrzymaniu przez Ciebie wysłanego przez nas proof'a.

Uszlachetnianie wydruków. Czy istnieje możliwość zastosowania również innych metod uszlachetnienia niż te wskazane przy danym produkcie?

Wszystkie standardowe opcje uszlachetnienia wydruków opisane są przy poszczególnych produktach. Możesz skorzystać z dodatkowego uszlachetnienia, jednak będzie ono potraktowane jako zamówienie niestandardowe. Aby zapytać o produkt z innym rodzajem uszlachetnienia, niż opisane przy poszczególnych produktach, kliknij ikonę „Nie znalazłeś produktu?”.

Produkty niestandardowe. Czy jest możliwość zamówienia produktu spoza oferty standardowej, np. w innym formacie? Jaki jest okres oczekiwania na wycenę

Istnieje możliwość zamówienia produktu niestandardowego, którego nie znalazłeś na naszym portalu. Wystarczy kliknąć ikonę „Nie znalazłeś produktu?” na naszej stronie głównej, a zostaniesz przeniesiony do strony, na której będziesz mógł wysłać wiadomość z zapytaniem oraz podać parametry, które umożliwią nam wycenę oraz określenie terminu realizacji Twojego zamówienia. Odpowiedzi wysyłamy w dni robocze, najpóźniej w ciągu 48 godzin od złożenia zapytania. Jeżeli wysłałeś zapytanie w dniu wolnym, odpowiemy na nie najpóźniej na drugi dzień roboczy, następujący po dniu wolnym. Natomiast jeżeli Twoje zapytanie będzie dotyczyło bardziej złożonego problemu, możliwe jest, że opóźni to naszą odpowiedź, jednak poinformujemy Cię o terminie przesłania wiadomości z wyceną.

Papier i inne surowce. Skąd mogę mieć pewność, że dla danego produktu wybiorę odpowiedni surowiec?

Wszystkie surowce, które zamieściliśmy przy poszczególnych produktach, są dla nich najbardziej optymalne. W razie wątpliwości, możesz zamówić bezpłatny wzornik papierów, który pomoże Ci dokonać właściwego wyboru. W tym celu przejdź do strony głównej i kliknij ikonę „Wzornik papierów”, bądź też kliknij zakładkę „Produkty” (znajdziesz ją na każdej z podstron), a następnie „Wzornik papierów”.

Cena zamówienia. Co składa się na finalną cenę zleconego zamówienia?

Na finalną cenę zamówienia składa się:
- podany w cenniku koszt produktu;
- koszt dostawy kurierskiej (zawsze wliczona w koszt produktu);
- koszt sprawdzenia automatycznego (zawsze wliczony w koszt produktu);
- ewentualne koszty dodatkowe, wynikające z wybranej przez Ciebie niestandardowej formy dostawy i/lub płatności;
Finalną cenę zamówienia znajdziesz, klikając w zakładkę „Podsumowanie zamówienia”. Cenę tę zobaczysz przed ostatecznym złożeniem zamówienia, tzn. przed kliknięciem przycisku „ZAMÓW”. Pamiętaj, że nigdy nie naliczamy dodatkowych opłat - płacisz za to, o czym zostałeś poinformowany oraz zaakceptowałeś.

Składanie zamówień

Czas dostawy zamówienia. W jaki sposób jest on liczony?

Czas dostawy zamówienia zależny jest od momentu akceptacji plików oraz dokonania płatności (dotyczy opcji „Przelew”, oraz „PayU”).
Jeżeli zaakceptujesz pliki oraz dokonasz płatności:
- do godziny 16.00 – czas dostawy zamówienia liczony jest od następnego dnia roboczego;
- po godzinie 16.00 – przyjmujemy, że obie czynności zostały dokonane dnia następnego, w związku z tym czas dostawy zamówienia przesuwa się o jeden dzień roboczy;
W przypadku trybu realizacji ekspres – jeżeli do godziny 10.30 zaakceptujesz pliki oraz opłacisz zamówienie, wysyłkę zrealizujemy jeszcze tego samego dnia.
Dokładne terminy dostaw produktów liczone są automatycznie i znajdziesz je w środkowej kolumnie z głównym cennikiem na podstronie wybranego przez siebie produktu.
Ważne!
Zamówienie trafi do realizacji dopiero w momencie, gdy zaakceptujesz pliki oraz opłacisz zamówienie – pamiętaj o tym.
Jeżeli wybrałeś płatność za pobraniem, wszelkie graniczne godziny dotyczą wyłącznie akceptacji pliku.

Skrócenie czasu realizacji. Czy jest możliwość skrócenia czasu realizacji?

W przypadku niektórych produktów, dostępna jest opcja „ekspres”. Wybierając tę opcję skrócisz termin realizacji swojego zamówienia. Może się również zdarzyć, że Twoje zamówienie wyślemy szybciej niż w terminie podanym na stronie, jednak nie zawsze jesteśmy w stanie to zagwarantować.

Etapy realizacji. Jakie są etapy realizacji?

Aby dokonać zamówienia na naszym portalu, musisz posiadać u nas konto. Założyć konto/zalogować się możesz przed wyborem produktu lub w trakcie składania zamówienia. Aby złożyć zamówienie, wykonaj poniższe czynności:
1. Wybierz produkt, klikając w jego ikonę na stronie głównej lub wybierając go z rozwijalnej listy „Produkty”, która widnieje w górnej części każdej podstrony.
2. Określ parametry wybranego produktu, a następnie kliknij przycisk „Zamów”. Zostaniesz automatycznie przeniesiony na stronę „Zamówienie”.
3. Znajdujesz się na stronie „Zamówienie”. Tutaj możesz:
- wybrać metodę płatności;
- zaakceptować przesłane pliki graficznego;
- wybrać metodę płatności oraz dokonać przelewu;
- określić adres/-y do wysyłki;
- określić formę dostawy;
4. „Zamówienia oczekujące” to takie, których nie zaakceptowałeś i/lub nie opłaciłeś (bądź też przelew nie został jeszcze u nas zaakceptowany). Aby zamówienie uzyskało status „w realizacji”, musisz zaakceptować wszystkie przesłane pliki graficzne i/lub dokonać płatności za zamówienie, a płatność ta musi zostać zaksięgowana na naszym koncie (nie dotyczy płatności „za pobraniem”). Na tym etapie dokonywanie jakichkolwiek zmian w zamówieniach skierowanych na produkcję nie jest już możliwe.
5. Zamówienia z płatnością za pobraniem przechodzą w status „w realizacji” od razu po zaakceptowaniu przez Ciebie wszystkich plików graficznych.
6. „Zamówienia zrealizowane” to takie, które zostały już do Ciebie wysłane.

Składając zamówienie w portalu textart.pl przez cały proces realizacji zamówienia, otrzymasz od nas:
- potwierdzenie złożenia zamówienia;
- wiadomość, dotyczącą akceptacji plików;
- wiadomość o przekazaniu zamówienia do realizacji;
- wiadomość o nadaniu przesyłki, zawierającej fakturę VAT;

Status zlecenia. Gdzie mogę sprawdzić status mojego zamówienia?

Aby sprawdzić status swojego zamówienia musisz uprzednio zalogować się na naszej stronie (strona „Zamówienia” jest widoczna wyłącznie dla zalogowanych Klientów). Po zalogowaniu się, przejdź na stronę „Zamówienia”, klikając w link „Zamówienia”, który znajdziesz górnym menu strony. Tam znajdziesz wszystkie interesujące Cię informacje oraz status Twoich zamówień, jak również będziesz mógł (po rozwinięciu szczegółów zamówienia) dokonać płatności oraz przesłać czy zaakceptować pliki graficzne. Zamówienie, w którym dokonałeś akceptacji plików graficznych, a status płatności zmienił się na „zapłacone”, zostaje automatycznie przeniesione do zamówień ze statusem „w realizacji”.

Anulowanie zlecenia. Czy mam możliwość anulowania zlecenia? Jakie wiążą się z tym koszty?

Zamówienie możesz anulować do momentu, aż nie dokonasz akceptacji plików graficznych. Jeżeli opłaciłeś zamówienie, ale jeszcze go nie zaakceptowałeś – nadal możesz je anulować. Jeśli chcesz dokonać anulowania zamówienia, napisz do nas: biuro@textart.pl. W terminie 14 dni roboczych otrzymasz zwrot środków, pomniejszonych o koszty administracyjne (wynikające z czynności, jakie musimy wykonać, aby Twoje zlecenie zostało anulowane). Jest to koszt 35,00zł brutto.

Ważność zlecenia. Ile mam czasu na opłacenie zamówienia zanim przestanie być ważne?

Zamówienie będzie aktywne przez 30 dni. Po tym czasie zostanie automatycznie usunięte z systemu.

Pliki i projekty

RGB. Dlaczego nie drukujecie plików, które są przygotowane w kolorystyce RGB?

RGB to model barw, jakim posługują się urządzenia optyczne: monitor, telewizor, skaner, itp. Dowolna barwa tworzona jest przez zmieszanie w ustalonych proporcjach, trzech wiązek światła o barwie czerwonej, zielonej i niebieskiej.
CMYK jest zestawem czterech podstawowych kolorów farb drukarskich, stosowanych powszechnie w druku kolorowym w poligrafii oraz metodach pokrewnych - jasnoniebieskiego, purpurowego, żółtego i czarnego.
Dlatego pliki do druku należy przygotować w CMYKu.

Różnice kolorystyczne. Skąd biorą się różnice kolorystyczne między wydrukiem, a tym co widać na monitorze komputera?

Powodem jest fakt, iż każde urządzenie cyfrowe posiada zdolność odwzorowania kolorów, jednak każde urządzenie ma je inne. Ze względów technologicznych maszyny te nie są w stanie oddać identycznych barw, jak te widziane na większości monitorów. Szczególnie biorą pod uwagę fakt, że większość użytkowników posiada niekalibrowane monitory.

PANTONE. Czy materiały mogą być drukowane w innej kolorystyce niż CMYK, np. w kolorach specjalnych – Pantone?

Oczywiście, druk w innej kolorystyce niż CMYK jest możliwy, jednak ze względu na fakt, iż są to kolory specjalne, musisz się liczyć z większymi kosztami niż te, przedstawione w cenniku na naszym portalu. Aby zapoznać się z cennikiem materiałów niestandardowych, kliknij ikonę „Nie znalazłeś produktu?” na naszej stronie głównej i w zapytaniu ofertowym podaj parametry niezbędne do wyceny.

Oprawa klejona. W jaki sposób należy przygotować plik do druku katalogu w oprawie klejonej?

Plik z okładkami należy przygotować w formie dwustronicowego pliku programu graficznego, gdzie:
- na jednej stronie pliku znajdzie się: okładka IV, grzbiet, okładka I
- na drugiej stronie pliku znajdzie się: okładka II, grzbiet (niezadrukowany), okładka III
Plik ze stronami wewnętrznymi powinien zostać przesłany w pliku wielostronicowym programu graficznego, gdzie ilość stron pliku = ilość stron wnętrza.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, wejdź na podstronę kalkulacji, tam umieściliśmy instrukcję „Jak przygotować plik?”. Znajdziesz ją również w „bieżących zamówieniach”. Znajdziesz tam także gotowe, zwymiarowane makiety, przygotowane w popularnych programach graficznych.

Corel Draw. Czy mogę wysyłać zamówienia w formacie CDR?

Masz możliwość wysyłania do nas plików CDR, możesz nam je wysyłać dowolną metodą, opisaną i dostępną po kliknięciu w przycisk „DODAJ GRAFIKĘ” na podstronie „Bieżące zamówienia”. Zmienimy ich format z CDR na PDF, a następnie będziesz miał możliwość dokonać akceptacji grafik w systemie PREFLIGHT.
Ważne!
Pamiętaj, żeby przed wysłaniem plików, zamienić wszystkie teksty na krzywe. Pliki CDR nie są plikami postscriptowymi, nie jesteśmy więc w stanie wziąć odpowiedzialności za ewentualne błędy przy wydruku.

Formaty plików. W jakich formatach zapisywać pliki do druku?

Możliwości jest kilka, mogą to być formaty takie jak: PDF, TIF, PSD lub JPG, zapisane w CMYKu. Dopuszczamy również możliwość przesyłania formatu CDR, jednak musisz mieć na uwadze, że pliki CDR nie są plikami postscriptowymi, nie jesteśmy więc w stanie wziąć odpowiedzialności za ewentualne błędy przy wydruku.
Przed oddaniem pliku do druku, zawsze będziesz miał możliwość akceptacji podglądu.

Rozdzielczość. Jaką rozdzielczość muszą mieć obrazy zamieszczone w projekcie?

Aby zachować dobrą jakość wydruku, zdjęcia powinny mieć rozdzielczość:
- dla druku offsetowego minimum 200 dpi;
- dla druku cyfrowego minimum 100 dpi;
- dla druku wielkoformatowego (np. duże, oglądane z dużej odlagłości banery, billboardy, etc.) minimum 30 dpi;

Przygotowanie plików. Jak przygotować pliki do druku?

Po wyborze produktu, na podstronie kalkulacji, znajdziesz link z instrukcją, jak przygotować plik graficzny, będziesz mógł również pobrać makiety projektu, przygotowane w różnych programach graficznych. Sugerujemy, aby wszystkie strony projektu znajdowały się w jednym pliku (wyjątek stanowią produkty takie, jak np. katalog w oprawie klejonej, gdzie okładka musi się znaleźć w osobnym pliku). Jeśli instrukcje zawarte w „Instrukcja przygotowania pliku” oraz w FAQ (dział „Pliki i projekty”) nie będą wystarczająco pomocne, w razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie przygotowanego przez Ciebie projektu, napisz do nas: biuro@textart.pl, a odpowiemy na każde Twoje pytanie.

Przesyłanie plików. Jak mogę przesłać pliki do zlecenia?

Aby przesłać pliki do Twojego zamówienia:
1. Przejdź do podstrony „Bieżące zamówienia”
2. Wybierz zamówienie, do którego chcesz dodać plik
3. Rozwiń jego szczegóły i kliknij przycis „DODAJ GRAFIKĘ”
Do wyboru masz cztery metody dostarczenia plików:
- Preflight – po kliknięciu w przycisk „Preflight”, wskaż na swoim dysku plik, który zostanie przesłany na nasz serwer. W krótkim czasie otrzymasz wiadomość, w której treści znajdziesz link do strony, na której będziesz miał możliwość zobaczyć podgląd grafiki oraz raport ewentualnych błędów. Na tej stronie będziesz mógł również zaakceptować projekt do druku
- pliki w wiadomości e-mail – możesz również skorzystać z możliwości wysłania pliku w wiadomości e-mail, jednak wielkość tej wiadomości nie może przekroczyć 15 MB. Tak, jak w przypadku pierwszej opcji, otrzymasz zwrotnego maila z linkiem do strony, na której będziesz miał możliwość zobaczyć podgląd pliku do druku oraz zaakceptowania pliku
- pliki nagrane na płycie CD/DVD dostarczone drogą pocztową – również w tym przypadku, po otrzymaniu przez nas płyty z plikami, wyślemy wiadomość e-mail, w której treści będzie widniał link do strony, na której możesz zobaczyć podgląd oraz zaakceptować plik/-i do druku
Ważne!
Pamiętaj, że ostatnie dwie metody wydłużą czas realizacji Twojego zlecenia i opcja ekspresowej realizacji zamówienia jest w tych przypadkach niedostępna.

Pomoc w przesyłaniu plików. Czy mogę liczyć na pomoc w załadowaniu pliku/-ów do mojego zamówienia?

Jak najbardziej, możesz liczyć na naszą pomoc. Do Twojej dyspozycji jest nasza Infolinia 32 751 13 74, w razie jakichkolwiek wątpliwości proszę dzwonić, a nasi konsultanci odpowiedzą na każde Twoje pytanie oraz wskażą najlepszy sposób na dodanie plików.

Sprawdzanie plików. W jaki sposób nadsyłane projekty są przez Was sprawdzane?

Do sprawdzania projektów służy nam w pełni zautomatyzowana aplikacja Preflight, która wykrywa błędy zawarte w projekcie, jak np. brak czcionki, nieodpowiednia rozdzielczość grafiki, niepoprawna kolorystyka. Przejdź do podstrony „Bieżące zamówienia”, a następnie rozwiń szczegóły zamówienia, tam kliknij przycisk „DODAJ GRAFIKĘ”. Zostaniesz przeniesiony na stronę, na której będziesz miał możliwość wyboru jednej z dostępnych opcji: Preflight. Masz również możliwość zamówienia sprawdzenia pliku przez specjalistę, jednak miej na uwadze, że jest to usługa płatna. Jeśli wybierzesz tę opcję, podczas określania parametrów zamawianego produktu, wybierz opcję „sprawdzanie przez konsultanta”. Twoje pliki zostaną sprawdzone w chwili, gdy dokonasz opłacenia zamówienia.

Ponowne przesłanie plików. Czy po negatywnej weryfikacji kilkustronicowego pliku jest możliwość ponownego przesłania jednak tym razem wyłącznie pojedy

Aby uniknąć pomyłek podczas montażu stron na arkuszu, sugerujemy aby nie tylko poprawiona część, ale cały projekt - został do nas wysłany. Uniknie to błędów w kolejności stron, zamieszczonych w publikacji.

Płatności

Płatności. W jaki sposób mogę dokonać płatności za zlecenie?

Proponujemy kilka możliwości zapłaty za zlecenie:
- opłata z użyciem systemu PayU – przelew, który od razu zostanie zaksięgowany na naszym koncie;
- przelew bankowy;
- płatność „za pobraniem”;

PayU
Aby dokonać opłaty z użyciem systemu PayU, przejdź do podstrony „Bieżące zamówienia” i rozwiń szczegóły zamówienia, następnie kliknij przycisk „ZAPŁAĆ”, a zostaniesz przekierowany na (bezpieczną) stronę płatności, na której będziesz mógł wybrać swój bank, a następnie dokonać przelewu. Po wykonaniu przelewu, zostaniesz ponownie, automatycznie przeniesiony na nasz portal. Informację o zaksięgowaniu Twojego przelewu otrzymamy w ciągu około 15 minut. W momencie, gdy otrzymamy tę informację, Twoje zamówienie zyska status „ZAPŁACONE”.

Przelew bankowy
W przypadku wyboru tej opcji, przelew którego dokonasz, zostanie zaksięgowany na naszym koncie najwcześniej następnego dnia roboczego – termin zaksięgowania należności na naszym koncie zależny jest od godziny, w której wykonasz przelew. W związku z tym status „ZAPŁACONE” dla Twojego zamówienia pojawi się później, niż w przypadku płatności z użyciem systemu Przelewy24 czy też PayU. Jednak jeśli chcesz skorzystać z tradycyjnego przelewu bankowego oraz przyśpieszyć zaksięgowanie przelewu, wyślij do nas e-maila z plikiem, potwierdzającym dokonanie przelewu. Treść przelewu zostanie wygenerowana w momencie, gdy klikniesz przycisk „ZAPŁAĆ” na podstronie „Bieżące zamówienia”.

Pobranie. Do jakiej kwoty zamówienia realizowana jest forma płatności „za pobraniem”? Czy wiąże się to z dodatkowymi kosztami?

Maksymalna wartość zlecenia, jakie możemy wysłać „za pobraniem” wynosi 1500,00zł netto (1845,00zł brutto). W przypadku wyboru tej opcji dostawy, do kwoty za zlecenie zostanie doliczone 12,00zł netto. Skorzystanie z tej metody płatności uniemożliwi wysyłkę na wiele różnych adresów.

Faktury. W jaki sposób otrzymam fakturę?

Faktury są dostępne wyłącznie w formie elektronicznej. W momencie, gdy złożysz zamówienie, w Twoim panelu system automatycznie wygeneruje fakturę proforma. Będziesz mógł ją pobrać w dowolnej chwili, wchodząc w szczegóły danego zamówienia, bądź też klikając w zakładkę „moje konto” i przechodząc na stronę „faktury”. Jeżeli w ciągu 7 dni od daty opłacenia zlecenia, nie zostanie ono skierowane do realizacji, system automatycznie wygeneruje dodatkowy dokument – fakturę zaliczkową VAT. Finalna faktura VAT pojawi się na Twoim koncie (oraz zostanie automatycznie wysłana na Twój adres e-mail podany podczas zakładania konta), dopiero po wysłaniu przez nas Twojego zamówienia.
Zgodę na otrzymywanie faktur VAT w takiej postaci podpisałeś, zakładając konto w naszym sklepie internetowym. W przesyłce, którą zamówiłeś i która trafi do Ciebie bądź też bezpośrednio do Twojego klienta, znajdować się będzie wyłącznie zamówiony przez Ciebie towar, nigdy nie znajdzie się tam faktura bądź też jakiekolwiek nasze materiały reklamowe.

Zmiana formy płatności. Czy jest możliwość zmiany wybranej formy płatności?

Na stronie „Zamówienie” możesz wybrać jedną z dostępnych form płatności. Metodę płatności zmienić możesz z poziomu zamówienia, rozwijając listę dostępnych opcji. Możesz to zrobić wyłącznie do momentu zatwierdzenia przez Ciebie preferowanej formy płatności. Wybraną formę przy każdym zamówieniu musisz zatwierdzić pomarańczowym przyciskiem. Po jego zatwierdzeniu funkcja stanie się nieaktywna.

Anulowanie zamówienia. W jaki sposób odbywa się procedura anulowania opłaconego zamówienia. Czy wiąże się to z dodatkowymi kosztami?

Jeśli życzysz sobie, aby Twoje zamówienie zostało anulowane, napisz do nas wiadomość: biuro@textart.pl. W ciągu 14 dni otrzymasz zwrot środków, pomniejszonych o koszty administracyjne, wynikające z czynności, jakie musimy podjąć, aby wstrzymać proces anulowanego przez Ciebie zamówienia. Koszty te wynoszą 35,00zł brutto.
Ważne!
Możesz anulować zamówienie tylko do momentu akceptacji plików.

Dostawa

Firmy kurierskie. Z usług jakich firm kurierskich korzystacie?

Korzystamy z usług dostawców firm takich jak GLS i DPD. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w „Centrum Pomocy” na podstronie „Terminy i płatności”.

Opakowanie przesyłek. W jaki sposób są pakowane i wysyłane gotowe zamówienia?

Zamówienia pakujemy w wytrzymałe kartonowe opakowania, możesz więc być pewien, że przesyłka dotrze do Ciebie w stanie idealnym. W paczce z zamówieniem zawsze znajduje się wyłącznie to, co zamówiłeś, nigdy nie znajdziesz tam faktury VAT, bądź też naszych materiałów reklamowych, dlatego bez obaw możesz nadać przesyłkę bezpośrednio do swojego klienta.

Opłaty za przesyłki. Czy za wysyłkę ponosi się dodatkową opłatę?

Nie, w przypadku standardowej wysyłki firmą kurierską, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów. Ewentualne dopłaty zależne są wyłącznie od dodatkowych usług, jak np. dostawa na określoną godzinę, dostawa w sobotę czy też płatność za pobraniem. Możesz zapoznać się ze szczegółami dostawy, przechodząc do „Centrum Pomocy” i klikając w podstronę „Terminy i płatności”.

Przesyłki no-name. Czy portal textart.pl wyślę przesyłkę bezpośrednio do mojego klienta w moim imieniu, nie umieszczając swoich danych na paczce?

Oczywiście, że jest taka możliwość. Oszczędzi to Twój czas i pieniądze, wydane na dodatkowy transport od Ciebie do klienta. Wejdź na stronę „Zamówienia” i wskaż nadawcę przesyłki w polu „adresy”. Wysyłka no-name jest bezpłatną usługą, nie poniesiesz więc za nią żadnych kosztów.

Przesyłki zagraniczne. Czy jest możliwość wysyłki zamówienia za granicę?

Tak, jest taka możliwość. Jeśli jesteś zainteresowany taką wysyłką, napisz do nas: biuro@textart.pl

Domyślny adres do wysyłki. Czy mogę ustawić domyślny adres do wysyłki?

Tak. Nasz system automatycznie ustala pierwszy, wpisany przez Ciebie adres do wysyłki, jako adres domyślny. Zawsze możesz go zmienić, wchodząc w zakładkę „Moje konto” i przechodząc w podstronę „Książka adresowa”.

Wysyłka na wiele adresów. Czy jest opcja wysyłki mojego zamówienia na kilka adresów? Czy poniosę za to dodatkowe koszty?

Oczywiście, jest możliwość wysyłki jednego zamówienia na kilka różnych, niezależnych adresów, wybierając różne formy dostawy. W zależności od rodzaju produktu zlecony nakład możesz odpowiednio podzielić:
- druk offsetowy – po 50 sztuk;
- druk wielkoformatowy – po 1 sztuce;
Zdarzają się wyjątki, dlatego zawsze sprawdzaj komentarze, pojawiające się na stronie w trakcie rozpisywania przesyłek.
Ustawienie wielu adresów do wysyłki nie jest możliwe, w przypadku kiedy:
- dokonałeś opłacenia zamówienia;
- metodą dostawy miałaby być forma płatności „za pobraniem”;
Wysyłka na wiele adresów wiąże się z dodatkowymi kosztami (związanymi ze spakowaniem Twojego zamówienia oraz wysłaniem pod wskazany przez Ciebie adres), które zostaną automatycznie wliczone w wartość zamówienia.

Technologia

System pracy drukarni. Jak on wygląda?

Aby wywiązać się z terminów, jakie gwarantujemy naszym Klientom, pracujemy 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Dzięki takiemu systemowi, mamy pełną kontrolę nad procesami produkcji i realizacją złożonych zamówień, jak również obniżamy koszty oferowanych produktów. Na naszym portalu zakupów dokonywać można przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, jednak musisz mieć na uwadze, że w przypadku zamówień złożonych po godzinie 16.00, jak również w dni wolne od pracy – czas ich realizacji będzie liczony on następnego dnia roboczego.

Nasze technologie. Jakie technologie druku stosujecie?

Do produkcji wykorzystujemy trzy technologie:
- offsetową – w druku offsetowym bazujemy na nowoczesnych i bardzo wydajnych arkuszowych maszynach offsetowych firmy Heidelberg (m.in. Heidelberg XL 162-4+LX2, której maksymalny format wydruku to 1190x1620 mm). Z druku offsetowego korzystamy przy dużym nakładzie;
- cyfrową – druk cyfrowy nie wymaga dużego nakładu;
- wielkoformatową – mamy do dyspozycji maszyny typu solwent oraz flatbed UV. W przypadku pierwszym (solwent), maksymalna szerokość materiałów do druku to 5000 mm, natomiast w drugim przypadku (flatbed UV), maksymalny format materiałów takich, jak np. szkło, lustro, dibond, płyta PCV, etc., to 3000 x 2200 mm.

Lakierowanie. Czym jest lakier dyspersyjny oraz lakier offsetowy? Czym się one różnią od lakieru UV?

Lakierowanie ma na celu zabezpieczenie oraz uszlachetnienie druku.
- lakier dyspersyjny – występuje w wersji mat oraz połysk. Ma za zadanie zabezpieczenie druku oraz nadanie odpowiedniego efektu wizualnego gotowemu materiałowi;
- lakier offsetowy – przypomina bezbarwną farbę. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie druku.
- lakier UV – można go nałożyć na cały produkt, bądź też wybiórczo, w miejsca wybranych przez Klienta. Ma za zadanie nadanie odpowiedniego, eleganckiego efektu wizualnego.

Gramatura papieru. Co oznacza określenie „gramatura papieru”? Czy duża różnica jest np. między gramaturą 90g a 300g?

Gramatura to masa papieru, przypadająca na 1m2, wyrażona w gramach. Im wyższa gramatura, tym grubość papieru jest większa, jest sztywniejszy i jego przezroczystość jest mniejsza. Dobór gramatury do wybranego produktu ma ogromne znaczenie funkcjonalne. Przykładowo:
- 90g/m2 -150g/m2 – niskie gramatury papieru – idealnie nadają się np. do druku ulotek, broszur informacyjnych, etc.;
- 300g/m2 – 350g/m2 – wysokie gramatury papieru – najlepsze do produkcji wizytówek, zaproszeń, teczek, itp.

Rodzaje papieru. Papier offsetowy, kredowy połysk i kredowy mat – jaka jest między nimi różnica?

- papier offsetowy – papier niepowlekany, nadaje się m.in. do druku w drukarkach biurowych (w wersji PREPRINT). Na tym papierze drukuje się m.in. papier firmowy, kalendaria, etc.;
- papier kredowy – znajduje się w grupie papierów powlekanych, którym nadają efekt połysku lub matu. Drukuje się na nim m.in. plakaty, katalogi, ulotki, itp.

Rodzaje zadruku. Druk jednostronny i dwustronny – co to takiego? Co oznaczają symbole 4/0 i 4/4?

- druk jednostronny – druk, znajdujący się tylko na jednej stronie np. arkusza kartki;
- druk dwustronny – druk, znajdujący się po obu stronach np. arkusza kartki;
- symbol 4/0 – oznacza zadruk jednostronny, kolorowy;
- symbol 4/4 – oznacza zadruk dwustronny, kolorowy.

Kontrola jakości. Czy produkty drukarni textart.pl podlegają kontroli jakości?

Posiadamy grupę ekspertów, którzy bezustannie pracują nad doskonaleniem technologii i opracowaniem nowych materiałów. Drukarnia Textart.pl ma swoim Klientom do zaproponowania najwyższej jakości wydruki oraz niepowtarzalną głębię kolorów, co osiąga m.in. dzięki rygorystycznemu przestrzeganiu normy ISO 12647-2. Uzyskujemy tak świetną jakość również dzięki wewnętrznemu systemowi zarządzania jakością oraz automatycznemu systemowi kontroli produkcji, dzięki którym nadzorujemy proces realizacji zleceń od momentu przesłania przez Ciebie plików, aż do chwili dostarczenia gotowego produktu.

Reklamacje

Składanie reklamacji. Kiedy i w jaki sposób mogę zgłosić reklamację?

Reklamację możesz zgłosić, przechodząc do formularza na naszej stronie internetowej. W celu zgłoszenia reklamacji, wejdź w zrealizowane zamówienia, rozwiń szczegóły zlecenia, którego reklamację chcesz zgłosić, a następnie kliknij w pomarańczowy przycisk „Reklamacja”. Link do formularza reklamacji znajdziesz również w stopce u dołu każdej podstrony. W odpowiednich polach formularza zamieść przyczynę zgłoszenia reklamacji oraz opisz ją.

Terminy reklamacyjne. Ile mam czasu na zgłoszenie reklamacji po otrzymaniu przesyłki? Jak długo będę musiał czekać na jej rozpatrzenie?

Na zgłoszenie reklamacji masz 14 dni od momentu otrzymania przesyłki. Po tym terminie możliwość zgłoszenia reklamacji wygasa. W większości przypadków reklamację rozpatrujemy już następnego dnia od otrzymania zgłoszenia, jednak zdarzają się wyjątki, w przypadku których potrzebujemy dłuższego terminu na dokładniejsze zbadanie. W takiej sytuacji rozpatrzenie reklamacji może potrwać kilka dni. Klient po zgłoszeniu reklamacji, jest przez nas informowany o ostatecznym terminie jej rozpatrzenia.